Fuldskib 1226 Tons
Br.
I August 1893 ankom Skibet til New York fra St. Naxaire og indtog Last til Java. Man afsejlede den 2. Oktober, og 26. Januar 1894 ankom man til Anjer og blev beordret til Samarang for Losning. Derefter indtoges en Kopralast i Tjilatjap, og den 9. Maj afsejledes til Barcelona, en Rejse, der skulde blive noget bevæget. Efter at have udstået voldsomme Storme måtte man den 17. Juni på 320 47' sydlig Bredde og 44' østlig Længde dreje Skibet til og lægge Olie-poser ud, idet Styregrejerne var slået itu under Stormen.
Fra den 3. til 5. Juli blæste vestlige Storme med orkanagtige Byger. Store Undermærssejl blæste bort, og Skibet blev kastet om på Siden med Rånokkerne i Vandet. Den 6. Juli om Aftenen Kl. 7 skylledes Sejlmageren og en Matros over Bord fra Klyverbommen, medens de, dog uden Ordre fra Officerernes Side, forsøgte at fastgøre Klyveren. Begge de overbordfaldne forsvandt straks, og ethvert Redningsforsøg var umuligt på Grund af den store Fare, Skibet var udsat for i det frygtelige Vejr.
Den 7. Juli knustes Skylightet
til Kahytten af en Styrtsø. For at rette Skibet op blev en Del af Ladningen
kastet over Bord. Olieposerne havdes stadig ude, og fire Mand måtte
stå ved Styretaljerne, idet Roret slog voldsomt. I den voldsomme Slingerage
forskød Ladningen sig, og en Brådsø knuste Storbåden.
Situationen var faretruende, og ved et afholdt Skibsråd besluttedes
det at søge Nødhavn i Cape Town. Fra den 9. til 12. Juli havde
man atter svære vestlige Storme, under hvilke flere Sejl blæste
bort, og Donkeymaskin~ huset knustes. Den 18. Juli lykkedes det omsider at
bjerge Skibet ind til Table Bay, hvor en større Overhaling forestod,
inden Rejsen til Europa kunde fortsættes. Først den 11. September
kunde man hive Ankrene hjem og sætte Kursen mod Europa. 30. November
passeredes Gibraltar, men først den 18. December nåedes Barcelona.
I Efteråret 1905 og Foråret 1906 udførte det to Kulrejser mellem Newcastle NSW og Callao og ankom sidste Gang til Callao 29. Maj 1906. Derfra gik man til Lobos-øerne for at laste Guano til Europa, og den 13. December 1906 ankom Skibet til Antwerpen.
1907 solgtes Gladstone
for 2135 Pund Sterling til Skibsreder G. Mazelle, Genua, og omdøbtes
til Antonio Marcelle. Fire År senere ophuggedes Skibet i Pronda, Italien.