Bark 1048 Tons
Br.
Efter at det var rigget til og udrustet, afsejledes 14. Juni til Sundsvall, hvortil det ankom 25. Juni for at laste Træ til Algoa Bay. Med en Rejse på 88 Dage fra Helsingør Red ankom Skibet til Port Elisabeth 31. Oktober 1893. Derfra sejledes til Melbourne og Geelong, hvor der lastedes Korn til Hull, og i de følgende År var Skibet ude på de lange Rejser, som sjældent førte det til europæisk Havn.
I 1908 var Prinsesse Marie også fragtet for en Kulrejse fra Newcastle N. 5. W. til Iquiqui. På denne Rejse mødte man svære Storme, og den 23. Juni 1908, da Skibet befandt sig i det sydlige Stille-hav, tog det om Morgenen Kl. ca. 3 en svær Sø over Bagbords Låring. Den krængede så stærkt over, at Ladningen forskød sig, og Skibet drejedes til Vinden. Herunder blev en norsk Matros fra Bergen skyllet over Bord og druknede.
Dengang klarede man Situationen, men Prinsesse Marie skulde desværre alligevel gå ind i Rækkerne af de mange Skibe, som Lloyd's erklærede for ,,posted missing". Efter at være afsejlet den 26. Februar 1910 fra Sydney N. 5. W. bestemt til Smoky Bay, Syd-australien, i Ballast blev den borte med hele sin Besætning på 18 Mand, hvoraf følgende var fra Nordby: Kaptajn Carl Pedersen, Søren Sørensen, Jens Jensen, Lorens Holst, Laurids Jessen, Peder Poulsen og Otto Jessen.
Vedrørende den Skæbne, som overgik Skibet, meddeltes fra Sydney den 8. September 1910: ,,Forlist på King Island i Bass-Strædet. Budskab fra Coul Harbour: King Island meddeler, at man har fundet en hvidmalet Kahytsdør, en Redningsbøje samt et Stykke, som formenes at være Rattet, bærende Navnet Prinsesse Marie. Forskel-lige Vragstumper er ligeledes fundet på Nordkysten af øen. Skibet var sidst prajet den 2. Marts ud for Bassstrædet.