Bark 1817 Tons
Br.
Sixtus lå i Dunkerque, da det blev overtaget, og afsejlede derfra til Barry for at laste Kul til Santos. Næste Rejse gik til New York, hvor der indtoges Stykgods til Java. Rejsen til Java tog 125 Dage. Derefter lastede den i Manilla og afsej lede 26. August 1897 til London. Rejsen varede 186 Dage. I 1898/99 udførte Skibet Årets næstbedste Rejse i Hvedefarten med 108 Dage fra Astona til Queenstown for Ordre. Den hurtigste Rejse blev udført af Semaubra, der brugte 101 Dage. Den dårligste gjordes af Gambrian Queen med 172 Dage.
29. September 1900 afsejlede Sixtus fra Hamburg til Kiautschau, og 6. Januar passeredes Anjer. Der udbrød imidlertid Ild i Lasten, og man måtte søge ind til Manilla 25. Februar og sætte Skibet på Stranden for at slukke Ilden. Den 5. Marts bragtes det af Grunden og afsejlede, efter at være udlosset, fra Manilla 23. April til Puget Sound, hvor der lastedes til Hamburg.
Den 17. Maj 1905 afsejlede Sixeus fra Barry til Valparaiso lastet med 2300 Tons Kul og Koks. Ifølge en Observation 26. Juli skulde Kursen, som var lagt øst om Falklandsøerne, føre Skibet ca. 30 Kvaitmil uden om disse, men den 27. Juli Kl. ca. 22,30, da Skibet med 6-7 Miles Fart styrede retvisende sydover, sås forude en mørk Stribe, som i det usigtbare Vejr antoges for Land. Roret blev lagt hårdt Styrbord, og Agtersejlene firedes ned, men da Skibet faldt 4 Streger af, stødte det hårdt, blev stående på Grunden og fyldtes med Vand. Alle Mand kaldtes op, og Besætningen bjergede sig i Bådene.
Om Morgenen lykkedes det at lande på Kysten, og det viste sig da, at Sixtus var strandet ved Volunteer Point, ca. 10 Sømil fra Pembroke Fyr på Falklandsøerne. Sixtus blev hurtig sønderslået og solgtes senere som Vrag med Inventar for kun 750 Kr.